آیا می‌توان از ماکیان برای کنترل علف های هرز استفاده کرد ؟

لاهیج جوجه
11 اسفند 1400
تاثیر ماکیان بر کنترل علف های هرز

استفاده از ماکیان جهت کنترل علف های هرز باغات

استفاده از اردک و غاز برای کنترل علف های هرز و مدیریت گیاهان پوششی می توا‌ند. به کنترل آفاتی چون لیسه ها و حلز‌ون هـا نیز منتهی گردد . اردک و غـاز بـطـور طبیعی از گراس ها تغذیه می کنند بطوریکه قادر به کنترل قیاق و پنجـه مـرغـی هسـتند.

ولیکن علف های هرز پهن برگ را باقی می گذارند . برای این منظور به ۸-۴ غـاز یـا اردک برای هر ایکر نیازمندید . آنها نیازمند مراقبت هستند و هزینه اولیه زیادی لازم دارند که بسیار بیشتر از کاربرد علف کش ها است. این روش برای باغ های کم وسعت و شیوه هـای باغداری ارگانیک توصیه می گردد .

تاثیر غاز ها در کنترل علف های هرز

از غازها ( geese ) طی سال های گذشته برای مدیریت علـف هـای هـرز در سطوح وسیع بسیاری از محصولات استفاده شده است چنانکه همـه انـواع ایـن حيـوان باعـث تراشیدن ( graze ) علف های هرز از سطح زمین می گردند . از غازها در مزارع توت فرنگی و باغات میوه نیز استفاده ، کنند . غازها شدیداً از علف های هرز بویژه گراس ها تغذیه می کنند . این حیوانات گراس ها را بر هر گیاه دیگری ترجیح می دهند لذا فقط زمانی از گیاهان دیگر تغذیه می نمایند که اثری از گراس ها نباشد و شدیداً گرسنه باشند .

غازها در صورتیکه در بخشی از زمین بصورت محـدود و محصـور نگهداری شـوند ، آنگاه حتی به کندن و خوردن ریزوم های گیاهان هرزی چون قیاق و پنجـه مـرغـی نیـز خواهند پرداخت و از اینرو گیاهان هرز فوق که مشکلات فراوانی را در باغات ایجـاد می کنند ، بخوبی مدیریت خواهند شد . از آزاد گذاردن غازها در باغ هایی که مـجاور مـزارع غلا‌ت از جملـه : ذرت. سـورگـوم . گندم و جو هستند، بواسطه ترجیح غذایی آنها بایـد خـود‌‌داری شـود. همچنین برخی محصولات در حضور غازها از آسیب پذیری بیشتری برخوردارنـد مـثلاً غازهـا را بایـد از منطقه کاشت گوجه فرنگی که میوه هایش در حال رنگ پذیری هستند ، تخلیه نمود. غازها همچنین نیازمند آب برای نوشیدن ، سایبان در مواقع گرم سال و محافظت از حیوانات گوشتخوار هستند. لذا از توری های قابل جابجایی می توان برای این منظور بهـره گرفت.

غازهای جوان دارای کارآیی بیشتری هستند . آنهـا تمایـل زیـادی بـه خـوردن و استراحت دارند درحالیکه غازهای مسن تر تمایل به نزاع و تولید مثل را ابراز می کنند.

از اینکه با مقاله ” آیا می‌توان از ماکیان برای نابودی علف های هرز استفاده کرد ” همراه لاهیج جوجه بودید از شما سپاسگزاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

انتقال تخم مرغها از ستر به هچر

انتقال تخم مرغها از ستر به هچر به چه صورت است ؟

انتقال تخم مرغها از ستر به هچر بعد از 18 یا 19 روز  به دو دلیل صورت می گیرد: با خوابـاندن
لاهیج جوجه
22 اسفند 1400

شیردوش گاو چیست و چه کاربردی دارد؟

شیردوش گاو امروزه یکی از تکنولوژی ‌های بسیار پرطرف‌دار و پرکاربرد می‌باشد که روند
لاهیج جوجه
03 خرداد 1400
تامین کلسیم مورد نیاز مرغ

کلسیم مورد نیاز مرغ را چطور تامین کنیم ؟

از مهمترین مواد معدنی برای تولید تخم مرغ و استخوانهای مرغ کلسیم است. همچنین از پر اهمیت
لاهیج جوجه
23 بهمن 1400
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • SKU
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • Availability
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • Attributes
  • Custom fields
مقایسه