ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

معرفی دستگاه کره گیر و کاربرد آن

لاهیج جوجه
30 دی 1399

کره یکی از مهمترین محصولات لبنی بوده و نقش مهمی در سفره غذایی ما ایرانیان دارد. این فر آورده لبنی منبع مهمی برای تامین چربی مورد نیاز بدن، ویتامین A و مس می باشد. امروزه کره های پاستوریزه، مانند بسیاری از محصولات دیگر به صورت انبوه، توسط خطوط تولید تامین می گردد. بعضا مشاهده می شود که برخی تولید کنندگان محصولات لبنی، برای تامین نیاز بازار از روش های غیر ارگانیک استفاده می کنند تا خیلی سریع تر محصول مورد نظر را تولید کنند. ولی این روش ها می تواند برای سلامتی افراد مضر باشد.

شما با استفاده از دستگاه کره گیر می توانید، کره و دوغ را به صورت کاملا ارگانیک و سنتی، تولید کرده و همان طعم قدیمی کره را دوباره زیر زبانتان حس کنید. برای تولید کره با استفاده از این دستگاه ها، کافییست که ماست پر چرب، آب و یخ را درون دستگاه ریخته و آن را روشن کنید. با راه اندازی الکتروموتور، همزن دستگاه شروع به چرخش کرده و با تولید نیروی گریز از مرکز، سلول های چربی از بخش رقیق تر ماست جدا شده و کره مورد نظر تشکیل می شود.

فواید کره ارگانیک برای سلامتی انسان

کره حاوی ویتامین های A، D، E و K و بسیاری از مواد معدنی از جمله: منگنز، کروم، ید، روی، مس و سلنیوم می باشد.مواد معدنی ذکر شده، آنتی اکسیدان های قوی هستند که به مقابله با رادیکال های آزاد خطرناک کمک می کنند. این مواد معدنی و ویتامین ها از جمله مواد ضروری و مورد نیاز بدن انسان بالغ است. علاوه بر تامین ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن، این محصول لبنی پر ارزش، برای حفظ دمای بدن و همین طور محافظت از ارگان های داخلی بسیار مفید می باشد. کره قابلیت سیر کنندگی بالایی داشته و در مدت طولانی انرژی مورد نیاز بدن را تامین می کند. با توجه به موارد ذکر شده، اهمیت و ضرورت این فرآورده لبنی برای بدن کاملا آشکار می شود. لذا به تمامی افراد در سنین مختلف، استفاده به اندازه از این ماده پر ارزش توصیه می شود.

روش های تولید کره

در روش های سنتی تولید کره، با حرارت دادن خامه پاستوریزه کهنه، چربی موجود در آن را می گیرند. در این روش بخش رقیق تر که دوغ کره نامیده می شود، جدا می شود. فرآیند تبدیل خامه به کره، شامل شکستن امولسیون روغن در آب و سپس تبدیل آن به امولسیون آب در روغن است. لازم به ذکر است که هر چقدر دمای کره گیری پایین تر باشد، میزان تری گلیسیرید های جامد افزایش یافته و کره بدست آمده سفت تر خواهد شد.

کره گیر ها چند مدل هستند؟

این دستگاه با توجه به قرار گیری الکتروموتور آنها به دو مدل بالازن و پایین زن تقسیم می شود. همچنین به صورت مکانیکی (دستی) یا برقی نیز تولید شده و روانه بازار می شوند. کره گیر های برقی با استفاده از انرژی الکتریکی، نیروی گریز از مرکز را ایجاد نموده و عملیات چربی گیری از ماست را به نحو احسن انجام می دهند. به کار گیری از دستگاه ها خیلی راحت تر از کره گیر های مکانیکی می باشد لذا در اکثر موارد به کره گیر های دستی ترجیح داده می شوند.

کره گیر برقی

همانگونه که از نام این دستگاه مشخص است، این نوع کره گیر، با استفاده از انرژی الکتریکی، نیروی مکانیکی مورد نظر برای تولید کره را فراهم می کند. همچنین به صورت همزمان، کره و دوغ با درصد چربی تنظیم شده را تولید می نماید. سیستم کاری این دستگاه به این صورت می باشد که ابتدا آب، ماست پر چرب (هر چقدر چربی ماست بیشتر باشد، حجم کره تولید شده بیشتر خواهد بود) و مقداری یخ را درون مخزن دستگاه می ریزید. سپس دستگاه را راه اندازی نموده و به با گذشت زمان، گلبول های چربی به یکدیگر چسبیده و در بخش فوقانی دوغاب جمع می شوند. با جمع کردن چربی انباشته شده از روی دوغاب، کره شکل می گیرد. در این مرحله می توانید با افزودن نمک به دوغاب باقی مانده، دوغ کاملا طبیعی و گوارا را تولید نمایید. در نهایت می توانید با باز نمودن شیر خروجی، دوغ تولید شده را خیلی راحت تخلیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

دلایل کم اشتهایی مرغ

دلایل بی اشتهایی مرغ و جوجه

اگر مقدار دانی که در یک گله مصرف می شود به صورت ناگهانی کاهش یابد نشان دهنده وجود یک مشکل
لاهیج جوجه
14 بهمن 1400

معرفی دستگاه کره گیر (milk mixer)

انواع دستگاه کره گیر همانگونه که پیش تر نیز اشاره شد، این دستگاه در حالت کلی و از لحاظ
لاهیج جوجه
05 خرداد 1400
تامین کلسیم مورد نیاز مرغ

کلسیم مورد نیاز مرغ را چطور تامین کنیم ؟

از مهمترین مواد معدنی برای تولید تخم مرغ و استخوانهای مرغ کلسیم است. همچنین از پر اهمیت
لاهیج جوجه
23 بهمن 1400
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • SKU
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • Availability
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • Attributes
  • Custom fields
مقایسه